تمایل کاربران به حضور در شبکه های اجتماعی و به اشتراک نهادن اطلاعات موجب گردیده تا بازاریابهای حوزه فناوری های مجازی به دنبال کسب منافع از این فرصت نوظهور باشند. گستره تبادل اطلاعات دراین شبکه ها آن قدر وسیع و فعالیت در این حوزه، آنچنان جذاب است که سازمان ها و دستگاه های اطلاعاتی فعالیت در آن را آمیخته با سرفصل های اقتصادی-اجتماعی نمودند تا اهداف اطلاعاتیشان کمرنگ جلوه نماید. از این رو با ارائه خدمات و فضاهای رایگان، کاربران را در اقصی نقاط جهان به شرکت در شبکه های اجتماعی ترغیب نمودند. بومی سازی فرصت به وجود آمده، در قالب شبکه های اجتماعی محلات، و ارائه خدمات مجازی با برقراری یک رویه ایمن به منظور تبادل اطلاعات شهروندان در محلات و حتی در مجتمع های مسکونی نقاط قوتی را در بر می گیرد که تأمل برانگیز بوده و به راحتی نمی توان از آن گذر نمود.
یاسر استادحسین- اولین همایش شهروندی و مدیریت محله ای حقوق و تکالیف- 1389